Početna Članci Zdravlje i prehrana Barem 22 dana: Sedam veganskih savjeta za brže gubljenje kilograma

Barem 22 dana: Sedam veganskih savjeta za brže gubljenje kilograma

Datum objave: 14.07.2015

Zahvaljujući veganskoj dijeti i tjelovježbi, poznato je da su tijela su do savršenstva “istesale” mnoge zvijezde poput J Lo i Beyonce koje sada na sav glas hvale ovaj vid prehrane (barem na povremenoj bazi – oni povremeno drže vegansku dijetu trajanju od 22 dana).

Kathy Freston, autorica bestselera ‘Veganist: Lose Weight, Get Healthy, Change the World’, lansirala je svoj najnoviji uradak ‘The Lean: A Revolutionary (and Simple!) 30-Day Plan for Healthy, Lasting Weight Loss’ koji obiluje savjetima kojima ćete steći, ali i zadržati željenu liniju. Donosimo sažetak i osnovu na kojoj počiva cijela knjiga, sedam savjeta za zdrave prehrambene navike koji će pomoći svima u zadatku gubljenja suvišnih kilograma i očuvanju vitke figure – zauvijek.

Freston, koja je prošle godine inspirirala Oprah Winfrey i njezina 378 zaposlenika da tjedan dana budu vegani, u svojoj novoj knjizi potiče ne-vegane da se okrenu prema biljnoj prehrani te samim time zdravom i svjesnom življenju.

1. Zamijenite mlijeko ne-mliječnim zamjenskim napitcima

Ako ste lakto-vegetarijanac ili ne-vegan, Freston sugerira da prestanete konzumirati mlijeko te da ga zamijenite napitcima od soje, riže, badema ili konoplje.

2. Svakodnevno konzumirajte šaku punu orašastih plodova

Orašasti plodovi sadrže proteine i ‘dobre’ masnoće te vlakna. Svome doručku dodajte šaku sirovih neslanih oraha ili sjemenki, savjetuje Freston. Orašasti plodovi potiču metabolizam, što znači da kada ih konzumiramo, brže ‘izgaramo’ masnoće.

3. Svojoj prehrani dodajte lan

Budući da vegani i vegetarijanci ne konzumiraju morske plodove, moraju potrebe za omega-3-masnim kiselinama nadopuniti lanom. Dodajte bilo kojem obroku dvije velike žlice mljevenih sjemenki lana jednom dnevno. Njegov slatkasti orašasti okus ide uz veliki broj namirnica.

Osim toga, lan je bogat vlaknima pa dobro ide uz svaki plan mršavljenja. Siromašan je ugljikohidratima a bogat vitaminima B kompleksa te odličan izvor omega-3 masnih kiselina. Koncentrirani je izvor vlakana poznatih pod imenom lignan koji dobre bakterije u našim crijevima pretvara u moćno oružje u borbi protiv raka.

4. Jedite super-hranu

Goji bobice, čokolada, chia sjemenke, borovnice i kelj odlična su super-hrana, što podrazumijeva izuzetno snažne namirnice pune hranjivih tvari koje pojačavaju vitalnost, energiziraju, detoksiciraju te jačaju imunološki sistem ljudskog tijela.

5. Povećajte porciju povrća

Zašto jesti samo jednu vrstu povrća po obroku kada svoj tanjur možete natrpati raznim vrstama hranjivih tvari?! Umjesto da za večeru jedete samo jednu vrstu povrća zašto ne biste tri?! Probajte, recimo, buču u maslacu od orašastih plodova, kelj i šparoge… Što više vrsta povrća jedete, to ćete jesti više vlakana i vode te ste tako na dobrom putu za gubitak viška tjelesne težine.

6. Izbacite meso s jelovnika

Freston promovira bez-mesnu prehranu te savjetuje postepeno izuzimanje životinjskih proteina iz svakodnevne prehrane. Počnite s jedim obrokom dnevno sve dok meso potpuno ne eliminirate iz svog jelovnika.

Nakon nekoliko tjedana vegetarijanskog načina prehrane, vaš metabolizam će se dosta ubrzati. Biljnim proteinima obiluju: seitan, tempeh, grah, leća, tofu i svi proizvodi koji ih sadrže.

7. Kontrolirajte svoje porcije

Veliki tanjuri znače i velike porcije hrane. Stoga, kako biste smršavjeli, koristite manje posuđe. Preporučljivo je koristiti malu zdjelicu za tjesteninu kao mjeru za količinu glavnog jela.

 

Autor: Josipa Kovač
Izvor: naturala.hr

Preuzeto sa: Atma.hr