Oče naš

Datum objave: 10.02.2010

Za vrijeme studiranja u kršćanskoj školi, jedna od naših lekcija bila je molitva Oče naš. Trebali smo je svakodnevno ponavljati, kako bi se ukorijenila u mojem pamćenju. Danas, misleći na nju, smatram je općom, sveobuhvatnom molitvom, koja prelazi granice svih religija, i koju može koristiti svatko.


Oče naš

* Oče naš
* Koji jesi na nebesima,
* Sveti se ime Tvoje.
* Dođi kraljevstvo Tvoje,
* Budi volja Tvoja,
* Kako na nebu,
* Tako i na zemlji.
* Kruh naš svagdašnji daj nam danas
* I otpusti nam duge naše,
* Kako i mi otpuštamo dužnicima našim.
* I ne uvedi nas u napast,
* Nego izbavi nas od zla.
* Jer tvoje je kraljevstvo, čast i slava.
* U vijeke vjekova.
* Amen!

Ukoliko ćete molitvu čitati dublje, otkrit ćete njenu sličnost i širinu (zbog prikladnosti Boga označavam muškim rodom; Bog može biti ženski lik, ili čak neutralan - zbor je vaš).

Stih Opis
Oče naš Ovime potvrđujemo da je Bog jedan, i da je iznad svih nas. Također razumijemo da mi potječemo od njega, zato ga oslovljavamo sa Oče. To nas dovodi bliže njemu, pošto ga sada promatramo kao roditelja, i s njim možemo voditi unutarnji dijalog kako bi dobili odgovore. Čak i Guru Nanak, u Japji molitvi, spominje Ek Onkar, što znači jedan Bog.
Koji jesi na nebesima Razumijemo da je on u carstvu koje je trenutno iznad nas, ali kojem svi mi težimo. Raj se uvijek opisuje kao mjesto radosti, spokoja i blaženstva.
Sveti se ime Tvoje Ovime iskazujemo da je njegovo ime sveto. Njegovo ime je posebno. Kao što Guru Nanak kaže u Japji, Satnam, što znači pravo ime. Ovdje čak možemo reći da ime može biti Om. Ono što je bitno razumjeti je da je božje ime sveto.
Dođi kraljevstvo Tvoje, Budi volja Tvoja, Kako na nebu, Tako i na zemlji. Potvrđujemo da je sve njegovo, kroz izražavanje da je to njegovo kraljevstvo, i da se sve dešava kako on želi, i na zemlji i na nebu. Ovo je slično hinduističkom vjerovanju da je sve božja volja.
Kruh naš svagdašnji daj nam danas Ovdje molimo Boga za blagoslov i milost.
I otpusti nam duge naše, Kako i mi otpuštamo dužnicima našim. Ovdje molimo Boga za oproštaj za sve ono što smo učinili krivo. Ovdje vidimo taj zakon davanja i primanja, jer ako ne možemo naučiti kako oprostiti drugima, kako onda možemo dobiti oproštaj od Boga? Kako nam Bog oprašta, mi također moramo oprostiti svima onima koji su nas na bilo koji način povrijedili, bez obzira na to što osjećamo za njih. U Kuranu, prorok kaže “Oprosti svojem sluzi 70 puta na dan”. Jedino kroz oproštaj, možemo dopustiti da Božja ljubav teče kroz nas.

I ne uvedi nas u napast,
Ovo govori da nas Bog testira, suočava nas sa iskušenjima, kako bi nas učinio boljim ljudima. Tražimo ga da nam pomogne uspjeti u našim izazovima, i da ne “padnemo u napast” (padnemo na testu). Ali paradoks je u tome što je Bog također tvorac iskušenja, pa što mi onda možemo činiti? Krajnji odgovor je predati sve akcije Gospodinu i on će učiniti najbolje za nas.
Nego izbavi nas od zla. Potvrđujemo Boga za Zaštitnika i Branitelja svega dobrog. Mi znamo da nas on, svojom milošću, može staviti na pravi put koji vodi k njemu.
Jer tvoje je kraljevstvo, čast i slava. Potvrđujemo da je Bog svemir, energija (prana) i ljepota. Čineći to, shvaćamo da je sve Bog, sve proizlazi iz njega, i sve završava u njemu. U hinduizmu, mi učimo da sve počinje s Bogom, i jednog dana, sve će završiti s njim.
U vijeke vjekova.  Bog je vječan, bez početka i kraja. To je osnovni hindu koncept bezvremenosti Boga.
Amen.
Molitvu završavamo izgovarajući riječ koja simbolizira Boga, bilo to Amen, Om, Allah, Krishna, itd. Ovdje, to je završno priznanje da je to Bog, i jedino Bog.

Ova molitva može biti primjenjiva za sve, i ne mora nužno biti kršćanska molitva. Bog je jedan, i za sve nas. U kojem god obliku ga zvali ili vjerovali u njega, sve dok slijedimo njegove principe ljubavi, sućuti, predaje, služenja i oprosta, mi ćemo uvijek biti u njegovoj Milosti.

Autor: Suneel Utamchandan