Sri Sri Yoga

Datum objave: 16.02.2010

 

1. Što je joga?

Joga u prijevodu znači jedinstvo i donosi znanje o zdravijem, sretnijem i smislenijem življenju. Joga nas uči kako da se vratimo našoj pravoj prirodi odnosno kako da budemo ono što uistinu jesmo. Joga nije način vjerovanja-ona uzima u obzir utjecaj koji tijelo, um i duh imaju jedan na drugoga te ih dovodi u međusobnu harmoniju. Iako se znanje joge može pronaći u svetim tekstovima starim više od 5000 godina, najpoznatiji tekst o jogi napisao je indijski mudrac Patanjali prije 2,500 godina i nazvao ga Yoga Sutre. Patanjali je definirao jogu kao „citta-vrtti-nirodah“ što u prijevodu znači prestanak vrtnji uma, odnosno mir ili tišina uma. Prema Patanjaliju, joga je dakle stanje uma. Postizanje stalne tišine uma donosi blaženstvo i mudrost ali predstavlja zahtjevan zadatak zbog čega su razvijene brojne jogijske tehnike koje nam pomažu da se krećemo prema tom cilju.

 

Sri Sri Yoga
 

1. Što je joga?

Joga u prijevodu znači jedinstvo i donosi znanje o zdravijem, sretnijem i smislenijem življenju. Joga nas uči kako da se vratimo našoj pravoj prirodi odnosno kako da budemo ono što uistinu jesmo. Joga nije način vjerovanja-ona uzima u obzir utjecaj koji tijelo, um i duh imaju jedan na drugoga te ih dovodi u međusobnu harmoniju. Iako se znanje joge može pronaći u svetim tekstovima starim više od 5000 godina, najpoznatiji tekst o jogi napisao je indijski mudrac Patanjali prije 2,500 godina i nazvao ga Yoga Sutre. Patanjali je definirao jogu kao „citta-vrtti-nirodah“ što u prijevodu znači prestanak vrtnji uma, odnosno mir ili tišina uma. Prema Patanjaliju, joga je dakle stanje uma. Postizanje stalne tišine uma donosi blaženstvo i mudrost ali predstavlja zahtjevan zadatak zbog čega su razvijene brojne jogijske tehnike koje nam pomažu da se krećemo prema tom cilju.

Joga je umjetnost jednako kao i znanost. Znanost je zbog toga što nudi praktične metode za vježbu tijela i uma koje omogućuju duboku meditaciju. Umjetnost je zbog toga što dok se ne počne prakticirati intuitivno i osjećajno postižu se samo površni rezultati. Joga je multidimenzionalna praksa koja pruža daleko više od obične tjelovježbe. Osim asana (položaja tijela), nijedan se ključni aspekt napretka na putu joge ne može fizički mjeriti. Neki od tih važnih pokazatelja duhovnog napretka na putu joge su mir uma, ostvareni stupanj svjesnosti, ljubavi i suosjećanja za druge te dubina unutarnje povezanosti sa Sebstvom ili višim Ja.

Joga prvenstveno radi s energijom u tijelu kroz znanost pranajame ili kontrole energije. Joga uči kako kontrolom disanja smiriti um i postići više stanje svijesti. U naprednijim stadijima, joga vodi čovjeka iza tehnika, prema samorealizaciji, odnosno jedinstvu sa Sebstvom i Beskonačnosću. To je jedinstvo na koje se misli kada se objašnjava značenje riječi joga.
Sri Sri Yoga

Sri Sri Yoga je duhovna disciplina koja kombinira elemente različitih puteva Yoge s ciljem sjedinjenja tijela, daha i uma u svjesnosti. Sri Sri Yoga na jednostavan i suvremen način približava bit joge-povratak našoj pravoj prirodi, podržavajući sve vrline sa kojima smo rođeni. Danas je riječ „yoga“ popularizirana i na zapadu često korištena jedino u smislu tjelovježbe. Neki sustavi joge podrazumijevaju jogijska moralna načela, ali najveći naglasak stavljaju na tijelo, te vrlo malo ili gotovo uopće ne koriste tehnike disanja (pranajame) i meditaciju. Sri Sri Yoga je cjelovita vrsta hatha joge koja uključuje tjelovježbu - dinamičan slijed snažnih i nježnih meditativnih vježbi, ali ističe važnost tehnika disanja i meditacije upravo zato što tehnike disanja i meditacija imaju najdublji utjecaj na pozitivnu osobnu transformaciju i duhovni razvoj. Sri Sri Yoga na svjež i veseo način širi znanje i mudrost joge tako da se ono može adekvatno primijeniti u svakodnevnom životu. U Sri Sri Yogi se posebna pažnja posvećuje vježbama i tehnikama disanja odnosno stanju uma, jer kad je um dobro (misli i emocije) - sve je puno bolje.

„Kao i pupoljak cvijeta, ljudski život u sebi sadrži potencijal da procvjeta. Potpuno cvjetanje ljudskog potencijala jest Yoga.“
Sri Sri Ravi Shankar
2. Da li je joga prikladna za zapadnjake?

Svim ljudima je svojstvena želja da budu sretni. Istražujući život, drevni su mudraci Indije bili sposobni dosegnuti stanje svijesti u kojemu su im se otkrile tajne zdravijeg, sretnijeg i smislenijeg življenja. Mudraci su to znanje nazvali „Yoga“. Tek su nedavna znanstvena istraživanja na području kvantne fizike donijela iste zaključke o prirodi svijeta i čovjeka. Ti dokazi potkrepljuju činjenicu da energija ne može biti stvorena niti uništena, već da stalno mijenja svoj oblik, a sama supstanca ostaje ista. Od te je iste supstance stvoreno sve što na ovom svijetu postoji, sva živa bića i nežive stvari. Dakle, u svojoj biti sve je jedno, svi smo mi na jednoj dubokoj razini jedno, istinski međusobno povezani. Ta je današnja znanstvena istina izražena u joga učenjima starim nekoliko tisuća godina.

Kao što je znanje na području znanosti primjenjivo na sve ljude i cijelu planetu Zemlju, tako je i primjenjivost duhovnog znanja univerzalna. Npr. zakon gravitacije je otkrio Isaac Newton, znanstvenik iz Engleske, ali taj zakon jednako vrijedi na svim krajevima svijeta. Radio je izumljen na zapadu, ali je koristan ljudima na istoku kao i na zapadu. Iako joga potječe iz Indije, znanje joge nije ograničeno samo na Indiju niti na one koji svjesno prakticiraju jogijske tehnike. Mnogi su kršćanski sveci, uključujući i mnoge svece drugih religija, otkrili aspekte duhovnog napretka koji su identični učenjima joge. Joga donosi jednaku dobrobit zapadnjacima, jer oplemenjuje i obogaćuje život čovjeka bez obzira na vjeru, rasu i kulturu. Jedan od glavnih razloga zbog čega je joga postala toliko popularna na zapadu je upravo stoga što nam pomaže da unesemo više ravnoteže, jasnoće i cjelovitosti u naš svakodnevni život. Znanje joge je univerzalno jer prevazilazi bilo koju religiju ili kulturu. Ovisi jedino o našoj otvorenosti i inteligenciji, hoćemo li iskoristiti i adekvatno primijeniti to znanje u svom životu.
3. Joga i stres

U zahtjevnom zapadnjačkom društvu, stres je česti uzročnik mnogih psihičkih i fizičkih tegoba. Neki od najčešćih fizičkih simptoma duže izloženosti stresu su glavobolje, visoki krvni tlak, niža razina imuniteta, napetost mišića te neredovite menstruacije, a na mentalnoj razini nervoza i gomilanje emocija poput ljutnje i straha. Ako dopustimo da razina imuniteta sve više opada, dolazi do drugih ozbiljnijih problema poput depresije, astme, hiperaktivnosti, nepravilnog srčanog ritma, poremećaja u prehrani, te uporabe raznih opojnih sredstava i alkohola-nažalost najčešćih mehanizama „obrane“ od stresa. Obično ne poduzimamo ništa jer nismo svjesni suptilnog utjecaja i mjere u kojoj se stres upliće u naš život, kvari međuljudske odnose, narušava zdravlje i naš urođeni entuzijazam. No ipak postoje simptomi koje lako možemo protumačiti kao rani nagovještaj izloženosti stresu. Neki se od tih ranih simptoma unutarnjeg nemira očituju kao razne repetitivne i beskorisne radnje tijela kao npr. lupkanje nogom, kuckanjem olovkom po stolu, griženje noktiju i sl. Simptomi stresa se najčešće pojavljuju postupno, od banalnih do onih izraženijih, tako većina ljudi nije svjesna ozbiljnosti svog stanja, sve dok ne postane uistinu zabrinjavajuće.

Što se ustvari događa kada proživljavamo stres? Znanstvenici su otkrili da pod utjecajem stresa mozak proizvodi visoke razine hormona adrenalina i kortizola, koje stvara hipotalamus. Te hormone stvara tijelo kao odgovor na subjektivno zapažanje bilo kakve prijetnje ili opasnosti u fizičkom ili mentalnom smislu. Znanstvenici taj odgovor tijela nazivaju sindromom „bori se ili bježi“. Vaše se tijelo priprema za borbu ili bijeg otpuštanjem tih dvaju hormona koji tijelu privremeno daju veću snagu i energiju. Ako ste u mogućnosti otpustiti stres izražavanjem emocija i sučeljavanjem, što se smatra odgovorom borbe, ili možete naći način kako da izbjegnete stres, što je sindrom bijega, proći ćete neoštećeno. Ali ako se osjećate ranjivo i kao u zamci zbog stresa kojeg trenutno proživljavate, vaš subjektivan osjećaj nemoći i nedostatka kontrole stvara blokade na mentalnoj razini, zbog čega se energija napetosti još više povećava. Ako ne pronađete ispušni ventil za otpuštanje nakupljenog stresa, vaše će tijelo i um početi pucati.

Kako bi funkcionirala ogromna mašina zvana modreno potrošačko društvo, potrebne su izuzetno velike količine mentalne energije ljudi. U konačnici to ih ostavlja iscrpljenima i umornima, bez imalo energije da unesu pozitivne promjene u vlastiti život. Visoko organizirano, užurbano i natjecateljsko radno i životno okruženje doprinosi osjećaju izoliranosti, neadekvatnosti i osobne nemoći. Čovjek je prepušten da se nosi sa stresom kako najbolje zna i umije, tako da često proživljava dan u tihom očaju i ravnodušnoj pomirenosti tipa: „samo nek prođe i ovaj dan“.

S druge strane, ne pate svi jednako od stresa iako žive pod istim društvenim pritiskom. To je zbog toga što je stres zapravo naša reakcija na ono što mi smatramo prijetnjom, a ne prijetnja sama po sebi. Dakle dvoje ljudi može imati potpuno drugačije reakcije na istu stresnu situaciju, ovisno o tome kako ju doživljavaju. Reakcija na stres zapravo je stvar naše percepcije ili razine svijesti. Stres je uvijek više pitanje emocionalne i psihološke prirode nego fizičke, tako da se treba rješavati na dubljim razinama ljudskog bića, a fizička i mentalna razina predstavljaju početnu polaznu točku. Tu dolazimo do joge.

Joga je idealna za rješavanje problema stresa jer olakšava otpuštanje nagomilanih stresova u tijelu i umu, te pomaže da se lakše nosimo sa novonastalim stresovima. Joga nudi specifične položaje tijela (asane) koje otpuštaju fizičku napetost i oslobađaju energiju tako da može neometano teći u sve dijelove tijela. Često se događa da se ne možemo koncentrirati jednostavno zbog napetosti u određenom dijelu tijela koja sprečava energiju da slobodno struji u mozak. Potpunim disanjem cijelim plućima tijekom vježbanja, otpuštaju se i emocije pohranjene u mišićima i zglobovima, nakon čega se osjećamo laganije i življe. Joga također daje psihološke alate za otpuštanje stresa kroz tehnike disanja (pranajame) koje smiruju um, stišavaju nakupljene negativne misli i emocije. Pranajame snažno čiste naš energetski sustav i opskrbljuju nas sa velikom količinom suptilne, vitalne životne energije. O količini te vitalne životne energije (prane) ovisi naša percepcija svijeta i života općenito. Što je više ima, to smo zdraviji, sretniji i pozitivniji spram života. Mijenja se naša precepcija, a s tim i reakcija na stres kojeg puno lakše podnosimo. Osim asana i pranajama, joga nas podučava meditaciji tijekom koje usmjeravamo svoju pažnju unutar sebe, daleko od izvora stresa, što nas postepeno sve dublje opušta i iscjeljuje, dajući nam daleko više energije od običnog sna. Meditacija briše stresove života i vodi nas ka centru, u siguran dio nas pun ljubavi i mira. Postupno uranjajući u taj dio sebe, skupljamo sve više pozitivne energije i gradimo čvrst oslonac unutarnjeg mira i zadovoljstva. Primjena jogijskog znanja i mudrosti u svakodnevnim situacijama je još jedna važna stavka u pogledu rješavanja problema uzrokovanih stresom. Mudrost i znanje o životu mogu značajno promijeniti naš pogled na svijet i doprinijeti osjećaju istinske unutarnje vrijednosti.

Uz pomoć joge možete razviti duboko unutarnje razumijevanje samog sebe, ostvariti višu razinu svjesnosti koja će vam pomoći da se učinkovito nosite sa svim životnim stresovima. Zato se preporuča da joga postane sastavni dio vaše dnevne rutine. Svakodnevno vježbanje joge izuzetno podiže razinu energije, širi percepciju te dugoročno donosi više unutrašnjeg mira, spokoja i radosti na svim životnim poljima. Ako želite živjeti život u svoj njegovoj punoći, bez stresa, punim plućima, joga je definitivno jedan od najučinkovitijih načina za to.
4. Asane

Asana znači položaj. Asana je položaj tijela koji treba biti udoban i stabilan, kako bismo se u njemu mogli zadržati neko vrijeme opušteno dišući. Asane su položaji koji ponovo uspostavljaju ravnotežu u tijelu. Jačaju slaba područja a opuštaju napete dijelove tijela. Namijenjene su očuvanju dobrog fizičkog i mentalnog zdravlja. Asane su dar drevnih mudraca koji su proučavali prirodne položaje djece u igri. Možda ste primijetili kako se djeca uvrću i okreću na razne načine koji im pričinjavaju zadovoljstvo. U jogi postoji položaj koji se naziva položaj djeteta, ali i mnogi drugi položaji koji podsjećaju na izgled i pokret životinja u prirodi (npr. kobra, skakavac, deva, pas itd). Postavljanjem tijela u razne položaje, stvara se lagani pritisak na određene dijelove tijela koji se time nježno masiraju i oslobađaju toksina, dovodeći svježu krv u stimulirano područje. Tijelo postaje zdravo, snažno i gipko. Širom svijeta su provedena brojna istraživanja koja dokazuju blagotvoran utjecaj asana na mentalno i fizičko zdravlje čovjeka. Sve veći broj zapadnih liječnika i zdravstvenih stručnjaka preporuča vježbanje joga asana koje smatra oblikom preventivne medicine.

Osvještavanjem senzacija i svih promjena u tijelu koje uzrokuje zadržavanje i disanje u joga položajima, izoštravamo i širimo svoju percepciju. Uspostavljamo prisniji kontakt sa svojim tijelom i postajemo svjesniji njegovih pravih potreba. Vježbanje joga asana nam pomaže da se dobro osjećamo u svojem tijelu, bez obzira na njegovu građu i izgled.

Asane olakšavaju otpuštanje napetosti i nagomilanog stresa, te nam pomažu osvijestiti potisnute emocije. Emocije koje se tijekom vježbanja ponekad javljaju, mogu biti ugodne ili neugodne ali se učimo kako ih potpuno prihvatiti te dubokim disanjem, odnosno izdisanjem otpustiti iz tijela. Zato se nakon vježbanja joga asana osjećamo laganije, opuštenije i poletnije.

Asane također povećavaju razinu vitalne energije u tijelu (prane) koja hrani naša suptilna tijela. Suptilna tijela su mnogo veća, prožimaju fizičko tijelo i šire se oko njega. Suptilna su tijela vidljiva ljudima koji su razvili nadosjetilnu percepciju koja im omogućava da ih intuitivno osjete ili vide. Veći unos životne energije u suptilno tijelo pomaže iscijeliti i održati fizičko tijelo zdravim.

I konačno, vježbanje joga asana vraća nas u sadašnji trenutak. Dok ljudski um ima naviku da odluta na misli o prošlosti ili budućnosti, tijelo i dah postoje samo u sadašnjem trenutku. Obraćajući pažnju na pokret i disanje, vraćamo um u sadašnji trenutak. Sadašnji trenutak ne ostavlja prostor za brige i razmišljanje poput morao/la bih, trebao/la bih, zašto nisam i sl., već postoji samo ja jesam. Kada se tijelo, dah i um sastanu u sadašnjem trenutku, stvara se dublji osjećaj cjelovitosti i unutarnjeg sklada. Vježbajući asane na taj način, jačamo naviku vraćanja uma u sadašnji trenutak, jedini trenutak u kojem je sve moguće.
5. Prana i pranajame

Prana je sveobuhvatna životna energija koja prožima cijeli Svemir, pa tako i čovjeka. To je vitalna energija koja hrani naše fizičko tijelo i suptilne slojeve našeg bića. Kao što krv teče žilama našeg organizma ili fizičkog tijela, prana teče suptilnim energetskim kanalima koji se zovu nadiji. Količina i kvaliteta prane kao i smjer u kojem se ona kreće određuju stanje nečijeg uma. Ako je razina prane visoka i njezin tijek kontinuiran i stabilan, tada um ostaje miran, a misli pozitivne i pune entuzijazma. Kod biljaka i životinja protok te životne energije se odvija neometano, no kod većine ljudi on je osjetno narušen. Nadiji ili energetski kanali kod prosječne osobe mogu biti djelomično ili čak potpuno blokirani zbog čega tijek prane postaje isprekidan i grčevit. Kao rezultat toga, čovjek često osjeća strah, nesigurnost i napetost, te puno više brine i proživljava unutarnje konflikte.

Dah je glavni izvor prane. Kada dišemo, osim kisika i ostalih plinova, u naš organizam unosimo i suptilnu životnu energiju, pranu. Što potpunije i opuštenije dišemo, tim više prane unosimo u naš organizam. (To naravno ovisi i o mjestu na kojem se nalazimo). Jogiji kažu da se dužina čovjekova života može mjeriti prema broju potpunih, dubokih udaha i izdaha. Tako smo prirodno disali kada smo bili bebe. Međutim, nitko nas nije naučio da obraćamo pažnju na disanje pa smo taj proces uzeli zdravo za gotovo. Razvili smo naviku nepotpunog i površnog disanja jer smo stalno u grču zbog stresa i raznih neugodnih emocija (strah, ljutnja itd.) Nepotpuno i plitko disanje ne dozvoljava nam da u potpunosti proživimo svoje emocije, bilo ugodne ili neugodne, pa ih potiskujemo i zadržavamo u sebi. Potisnute emocije gomilaju se u gornjem dijelu trbuha (području želuca ili solarnog pleksusa) i tako stvaraju osjećaj muke ili nelagode u tom dijelu tijela. Najprirodnije rješenje je početi disati duboko, cijelim plućima. Kada nekoliko puta duboko udahnemo i izdahnemo, ponovo potičemo protok energije kroz tijelo, te oslobađamo i otpuštamo zadržane emocije.

Stanje uma se automatski odražava na dah i način disanja. Npr. kada smo ljuti ili pod stresom, dišemo ubrzano, plitko i isprekidano. Znanje joge nas uči kako uz pomoć daha i disanja možemo utjecati na stanje uma, dakle misli i emocije. Svjesna kontrola daha može promijeniti neugodno stanje uma (stanje iritiranosti, nemira, osjećaj besmisla i uzaludnosti, depresije itd.) u ugodno i pozitivno. Koristeći jogijsku znanost o dahu možemo na ispravan i zdrav način poboljšati kvalitetu življenja. Kada ste razočarani, nesretni ili ljuti, ponavljanje pozitivnih afirmacije poput „ja sam smiren/a“, „dobro sam“, „život je lijep“ i sl. neće pomoći. Problemi uma se ne mogu rješavati uz pomoć uma. Za to nam je potreban dah - ključni alat za unutarnju preobrazbu. Kada se vježbama i tehnikama disanja (pranajamama) podigne razina prane ili životne energije i promijeni njezin smjer, mijenja se i stanje uma, pa se spontano javljaju pozitivnije misli i ugodnije emocije.

Pranajame su tehnike disanja koje su osmislili drevni mudraci kako bi povećali i poboljšali količinu i kvalitetu prane, te očistili nadije (energetske kanale) i čakre (energetske centre ili čvorišta). Pranajame unose mnogo životne energije koja uravnotežuje tijelo, um i duh. Donose svjetlo svakoj stanici tijela i sagorijevaju toksine. Također nas pomlađuju i vraćaju osmijeh na lice. Pranajame čiste i smiruju um te na taj način omogućavaju dublju meditaciju. No, pranajame se moraju prakticirati ispravno, u skladu sa uputama dobivenim od ovlaštenog učitelja joge kojemu je na valjan način preneseno znanje o prani i pranajami.
6. Dobrobiti vježbanja Sri Sri Yoge

Kao što je znanje joge duboko i široko, takve su i dobrobiti. Praksa joge blagotvorno djeluje na tijelo, um i duh. Neke se dobrobiti mogu izraziti riječima, dok su druge neopisive riječima i mogu se samo iskusiti.
Joga i tijelo

Utjecaj joge na tijelo:

* povećana gipkost mišića i zglobova
* bolje stanje mišića i kostiju
* poboljšano držanje tijela
* bolja probava
* bolja cirkulacija
* povećan imunitet
* jačanje živčanog sustava
* poboljšanje funkcija žlijezda sa unutarnjim izlučivanjem

Redovito vježbanje joge olakšava raznorazne tegobe i bolove, kao što su visoki krvni tlak, kronični umor, nesanica, PMS te stanja poput tjeskobe, panike i depresije. Sve u svemu, tijelo postaje zdravije i vitalnije, te manje podložno bolestima i stresovima svakodnevnog života.
Joga i um

Na mentalnoj razini, redovitim vježbanjem joge iskusit ćete:

* veći mir
* veću prisutnost i jasnoću
* bolju koncentraciju
* povećano samopouzdanje
* smanjenu ovisnost o raznim toksičnim tvarima
* bolju sposobnost nošenja sa kratkoročnim i dugoročnim stresovima života
* više energije i entuzijazma

Joga i duh

Neznanje nas sprečava da vidimo stvarnost života, što postaje uzrokom svih patnji. Redovitim vježbanjem joge, praktikant razvija vještine i vlastito razumijevanje koje mu pomaže da vidi stvarnost života i cijeni njegovu ljepotu. Kada vidimo ljepotu u svijetu, možemo se diviti Stvoritelju/Duhu/Bogu. Tada vidimo božansku prisutnost u svemu oko nas. Prakticirajući Sri Sri Yogu iskreno i predano, postepeno otkrivamo unutarnju istinu-božansku prirodu svakog čovjeka.
7. Radionica Sri Sri Yoge

Intenzivna radionica Sri Sri Yoge traje 6 dana, svaki dan nešto više od 2 sata. Na radionici se uči i razgovara o raznim aspektima joge, prije vježbanja tijelo se zagrijava na razne suvremene načine, uče se i rade mnoge tehnike disanja (pranajame) koje izuzetno pročišćuju tijelo te smiruju um. Izvodi se kombinacija snažnih, dinamičnih vježbi kao i nježnih, meditativnih položaja tijela (asana). Rade se i neki drugi elementi jogijske prakse, kao što je rad sa zvukom, što još više produbljuje iskustvo joge. Završava se relaksacijom, pranajamama i meditacijom, te vječnim riječima mudrosti. Namijenjena je svima koji žele unaprijediti kvalitetu življenja te unijeti više pozitivne energije i elana u svakodnevni život.

Kako se pripremiti za radionicu:
Na radionicu je potrebno ponijeti prostirku koja se ne skliže, lagani prekrivač i bočicu vode. Vježba se u udobnoj odjeći i čarapama, bez sata i nakita. Na radionicu treba doći najmanje 2-3 sata nakon jela, kako vas pun trbuh ne bi ometao pri vježbanju. Ukoliko imate nekih većih zdravstvenih problema, poželjno je posavjetovati se s liječnikom. U vrijeme radionice savjetujemo suzdržavanje od alkohola i droga.

Prednosti i dobrobiti pohađanja radionice Sri Sri Yoge su:

* otpuštanje nagomilanih stresova
* povećana razina energije, snage i entuzijazma
* veća jasnoća uma.

Na radionici ćete:

* dobiti stručne instrukcije o joga položajima i tehnikama disanja uključujući bitne elemente sigurnog izvođenj
* naučiti tehnike za učinkovito otpuštanje napetosti i oslobađanje od stresa
* usvojiti slijed joga vježbi koji se može provoditi samostalno kod kuće

Jedna je od mnogih radionica koji se provode pod pokroviteljstvom međunarodne humanitarne organizacije „Art of Living“ koja djeluje u više od 140 zemalja svijeta, a vode ju ovlašteni učitelji Sri Sri Yoge.

Radionica Sri Sri Yoge je iznimno iskustvo jer pruža mogućnost da iskusite mir uma i uvjerite se u vlastitu unutarnju ljepotu.