Početna Članci Sponzorirani članci Prirodna zamjena slatkiša

Prirodna zamjena slatkiša

Datum objave: 23.04.2013

Prekomjerno konzumiranje šećera lako možemo izbjeći korištenjem suhog voća koji svojom slatkoćom i okusom čine slastice ukusnijima ali i zdravijima. Ne samo što je bogat izvor prirodnog šećera, nego je i suho voće puno enzima, vitamina, fruktoze i minerala. Sadržaj minerala, posebice kalcija i željeza u suhom voću je veći nego u svježem te se smatraju iznimno bitnim u prehrani djece.

 

Mnogi tradicionalni kolači i kruhovi su prepuni tog slatkog obilja. Kod sušenog voća odstranjuje se vlaga, ali svi hranjivi sastojci ostaju. Okus je isti ili intenzivniji, jer su sušene namirnice zapravo koncentrat hranjivih sastojaka. Sušeno voće se ne kvari ako je pravilno osušeno i uskladišteno.

Metoda sušenja voća

Sušenje namirnica je najstariji i najzdraviji način konzerviranja hrane. Suši se na prozračnom i toplom mjestu, tako da dođe do isparavanja vode, a ne fermentacije. Ako ga sušite u pećnici, temperatura mora biti do 50 stupnjeva C jer se na višim temperaturama uništavaju vitamini i smanjuje udio hranjivih i korisnih sastojaka za naše tijelo.

Vrlo je kalorično i energetski nabijeno pa ga je dobro jesti za doručak, uz orašaste plodove.

Dobro je znati da je sušeno voće najbolje jesti kada se prije namoći u vodi. Također, važno je znati na koji se način voće sušilo jer se u modernoj prehrambenoj industriji često koristi sumpor ili neki plinovi koji se ne deklariraju, a služe za zaštitu proizvoda od moljaca i drugih štetočina, za očuvanje prirodne boje i konzerviranje. Veća količina sumpora može prouzrokovati znakove trovanja kao što su glavobolja, mučnina, proljev, nadutost i slične neugodnosti. Iz tog razloga je najsigurnije da sami sušimo voće ili kupujemo od bio proizvođača.

Ukoliko primijetite bjelkasti talog na suhom voću, to je samo kristalizirani šećer.

Vrste

GROŽĐICE
Od svog svježeg voća, grožđe je najbogatije ugljikohidratima, tako da kroz njega možemo dobiti znatnu količinu energije. Bogato je mnogim hranjivim tvarima i veoma zdravo, sadrži zaštitne tvari poput resveratrola, a crno grožđe sadrži i isoflavone. Samo određene sorte grožđa se suše čime se dobivaju grožđice, koje su još koncentriranije u svom bogatstvu različitih hranjivih sastojaka.

Kako bi poboljšali svoju krvnu sliku i povećali razinu hemoglobina u krvi, uzmite 5 grožđica crnog grožđa i 5 badema, te ih preko noći namočite u vodi. Ujutro pojedite. Hemoglobin je sastojak eritrocita crvenih krvnih zrnaca, te distribuira kisik do svih tkiva i organa. Smanjenje hemoglobina dovodi do anemije i malaksalosti.


MARELICE
Plodovi marelice sadržavaju znatne količine vitamina A koji je poznat kao snažan antioksidans i zaštitnik od degenerativnih poremećaja. Sadrže i mnoge vitamine B skupine, vitamin C te minerale kalcij, fosfor i kalij. Sve te hranjive tvari su još koncentriranije u suhim marelicama. Tako se, sušenjem 100 grama marelica količina vitamina A povećava sa 2600 IJ na 7000 IJ vitamina. Suhe marelice su također veoma korisne za anemične osobe i zahvaljujući njihovoj izrazito visokoj koncentraciji željeza.

SUHE ŠLJIVE
Suhe šljive su posebno bogate vitaminom A, riboflavinom i vitaminom C, te kalcijem i magnezijem, te mogu poslužiti i kao prirodan laksativ. Stoga se mogu koristiti kod slučajeva zatvora, naročito kod male djece i kod starijih ljudi.


DATULJE
Datulje su veoma bogate različitim vitaminima i mineralima među kojima se posebno ističu vitamin B1, B5 i folna kiselina, te kalcij, magnezij, pa čak i željezo. Taj je plod izrazito sladak (u svježem stanju sadrži 55% šećera, koji se sušenjem znatno koncentrira). Datulje dakle predstavljaju odličan prirodan izvor energije koji brzo daju snagu, bez kasnijeg pada koncentracije šećera u krvi.

Primjena

Napravite ove blagdane ukusan kolač sa sušenim voćem.

A evo i recepta!

    Sastojci

     3 jaja

     3 šalice  brasna

     1 1/2 šalice šećera

     1 šalica ulja

     1 šalica mlijeka

     1 prašak za pecivo

     1 vanilij sećer

      grožđice, sjeckani orasi, kakao, suho voće…

Priprema:

1.  Izradite jaja i šećer, a potom dodajte ulje, mlijeko, vanilin šećer, prašak za pecivo i na kraju brašno. ( Veličina šalice koja se koristi je od 2 dcl.)

2. U smjesu ručno umiješajte grožđice, sjeckane orahe, suho voće ili nešto drugo po želji. Ukoliko želite, u polovicu smjese možete staviti kakao.

3. Ako stavljate kakao, prvo u kalup izlijte svjetlu smjesu, a onda u ostatak stavite kakao, izradite i prelijte preko svijetle smjese.

4. Pecite na 190 C oko 1h. Kolač je gotov kada se lagano odvoji od krajeva kalupa, a možete ga testirati i ubodom čačkalice. Ako na njoj još ostaje tijesta kolač se još mora peći, ako čačkalica ostane ista kao i prije nego ste ju uboli u tijesto onda je kolač gotov.

Dobar tek!


 

Autor: Marijana Brodarić

© Copyright Park Božanske Energije, Zagreb

01/29 81 421 ili mobitel: 091/16 17 540; (od 11 do 14 sati)

e-mail: info@divineenergypark.org;
Facebook stranica: Divine Energy Park

www.divineenergypark.org