Početna Članci Sponzorirani članci Četvrti od pet doktora iz prirode - HRANA

Četvrti od pet doktora iz prirode - HRANA

Datum objave: 12.09.2015

„Neka vaša hrana bude lijek, a vaš lijek vaša hrana.“ Hipokrat

 

U današnje vrijeme postoje brojne teorije o pravilnoj i uravnoteženoj prehrani. Ima ih toliko da se čovjek teško odluči koju primijeniti. Ali koliko god teorija ima, svaki organizam je poseban univerzum za sebe i tajna uspjeha svakog pojedinca je u osluškivanju potreba vlastitog tijela. Da bi slušali potrebe vlastitog tijela potrebno je konstantno i redovito održavati pozitivan odnos sa njim. To postižemo redovitim radom na sebi, balansom svih 5 načina unošenja energije.

U pravilnoj ishrani bitno je održati ravnotežu koncentracije kiselosti u tijelu. Granica pH je 7,4,  i svaka neravnoteža uzrokovana stresom, rafiniranom hranom i slično  dovodi do povećane koncentracije kiselosti u organizmu, što je preduvjet za sve bolesti. Znači pravilna ishrana je ona koja pospješuje ravnotežu pH vrijednosti u organizmu.

 

Hranu možemo podijeliti i na „živu„ ili „mrtvu“ što znači da ćemo iz tzv. živih namirnica izvući više energije, dok nam mrtva hrana, umjesto da nam preda energiju, iscrpi organizam. Primjer je svježe i zamrznuto voće. Svježe voće  nam daje energiju i hranjive tvari, dok nam naizgled fino voće koje je provelo zadnju godinu u hladnjači neće zadovoljiti energetske potrebe organizma. Dakle, važno je paziti na kvalitetu hrane (svježe i organsko).

 

Također, postoji problem pesticida i kemikalija u voću i povrću, pa vam donosimo jedan jednostavan način kako i to donekle ukloniti. U posudu s vodom stavite malo sode bikarbone i soli (omjer 1:1) te u tu otopinu stavite voće i povrće da odstoji 30 minuta. Ova otopina će izvući pesticide. Također možete dodati ocat i ekstrakt sjemenki grejpa.

 

Evo još par zanimljivih savjeta:

***pijte puno svježih sokova od voća i povrća, te jedite hranu koja sadrži puno enzima
***što manje koristiti rafinirane i kemijski obrađene proizvode, pa tako bijeli šećer možete zamijeniti steviom ili melasom
***Hranu jedite polako i u umjerenim količinama
***Omjer hrane u obroku neka bude 70 % hrane koja potiče lužnatost, 30 % hrane koja potiče kiselost