Početna Članci Razno Upotreba tibetanske zdjele u meditacijama

Upotreba tibetanske zdjele u meditacijama

Datum objave: 31.03.2016

Određeni zvukovi se koriste kao terapija u mnogim kulturama, posebice kada je osoba izvan ravnoteže, odnosno izbačena iz svog prirodnog ritma.

Tibetanske zdjele su tradicionalno izrađivane od primjese sedam metala: zlata, srebra, bakra, željeza, olova, kositra i žive. Metalurške tehnike nužne za izradu ovakvih zdjela postojale su u Aziji čak i prije 2500 godina. Zdjele su bile korištene u mnogim tradicijama, premda je točan kontekst tih rituala često nejasan. Kako god, korištenje zvona, cimbala i sličnih instrumenata u meditativnim praksama je uobičajeno i moguće je da su tibetanske zdjele bile korištene u slične svrhe. Budizam i hinduizam, uz ostale religije, uključuju ulogu zvuka i vibracije u postizanju zanosa, ekstaze i transformacije.

Stajalište da zvuk i vibracija utječu na svjesnost također je rasprostranjena i tvori osnovu za ritualno korištenje bubnjeva i drugih instrumenata u šamanskim religijama. Određeni zvukovi se koriste kao terapija u mnogim kulturama, posebice kada je osoba izvan ravnoteže, odnosno izbačena iz svog prirodnog ritma.

Danas se tibetanska zdjela često koristi prilikom meditacije. Proizvedeni zvuk na svakog može djelovati opuštajuće i relaksirajuće, posebice ako se osobno svira jer se vibracija koju zdjela proizvodi preko našeg dlana nježno prenosi na cijelo tijelo pritom stvarajući pozitivne i ugodne senzacije. Ovisno o samoj ugođenosti zdjele (u odnosu na čakre), te senzacije mogu biti vrlo zanimljive - od probijanja određenih energetskih blokada i pripadajućih vizija pa do sinkronizacije moždanih polutki, a upravo zbog tog učinka zdjelu i spominjemo u ovom poglavlju.

Kako svirati na tibetanskoj zdjeli?

Primimo zdjelu u dlan ruke, tako da joj je dopuštena slobodna vibracija. Pomoću drvenog štapa kružnim se pokretima trlja njen vanjski rub. Nježno povećamo brzinu kad zdjela počne vibrirati. Bitno je ne prekidati kontakt između štapa i ruba zdjele te održati kontinuitet trljanja.

Drugi način sviranja je da je udarimo pomoću štapa kako bi počela vibrirati. Udarac po samom rubu daje reskiji zvuk, dok udarac s unutarnje strane zdjele daje topliji i prigušeniji zvuk.

Općenito, zvuk zdjele ovisi o njezinoj veličini, debljini i težini. Količina potrebnog pritiska prilikom trljanja mora biti individualno podešena za svaku zdjelu, kako bi se dobio optimalni zvuk. Obično je potreban minimalni pritisak uz pripadajuću težinu štapa.

Zdjela se prilikom sviranja može staviti i na jastuk, ali je lakše ako se drži u jednoj ruci.

Također možemo eksperimentirati i u zdjelu dodavati vodu, rižu ili neke druge predmete te promatrati na koji način to djeluje na zvuk.


Isječak iz knjige "Šapat s Atlantide – priručnik kristaloterapije".

Autor: Daniel Postružin

Zainteresirani za kupnju zdjela top kvalitete, ručnog rada i podrijetlom iz Nepala, mogu posjetiti ovaj link:

http://indigo-svijet.hr/proizvodi/ayurveda-pribor/tibetanske-pjevajuce-zdjele/