Početna Članci Indigo i kristalna djeca Indigo djeca: poučavanje djece meditaciji

Indigo djeca: poučavanje djece meditaciji

Datum objave: 10.02.2010

Mnoge ljude zanima mogu li djeca meditirati. Čini se kako mnogi odrasli ljudi ne mogu pronaći vremena ili strpljenja, stoga se ljudi pitaju kako je moguće da dijete sjedi mirno dovoljno dugo, koliko je potrebno za jednu meditaciju. Meditacija omogućuje djeci da koriste svoju kreativnu maštu neograničeno. Kao bivša školska učiteljica i hipnoterapeut sa certifikatom, radila sam s djecom od 1991. godine i sada poučavam djecu meditacijskim tehnikama.

Mnoge ljude zanima mogu li djeca meditirati. Čini se kako mnogi odrasli ljudi ne mogu pronaći vremena ili strpljenja, stoga se ljudi pitaju kako je moguće da dijete sjedi mirno dovoljno dugo, koliko je potrebno za jednu meditaciju. Meditacija omogućuje djeci da koriste svoju kreativnu maštu neograničeno. Kao bivša školska učiteljica i hipnoterapeut sa certifikatom, radila sam s djecom od 1991. godine i sada poučavam djecu meditacijskim tehnikama.

Imala sam predivnu priliku da radim s djecom koja su kreativna, intuitivna, psihički i emotivno osjetljiva i neprilagođena. Mnoga od ove djece, koja su također nazivana Indigo djeca, imaju dijagnoze poput ADD ili ADHD i bipolarni poremećaj, bila su dovedena kod mene, kako bi pronašli rješenje problema bez lijekova. U većini slučajeva ovakvi su načini bespotrebni i ne pomažu. Ako se dijete poistovjeti sa pojmovima kao što su poremećaj i deficit, njegovo samopoštovanje je povrijeđeno i dijete može vjerovati da će biti definirano ovim pojmovima do kraja života. Kako god, ignoriranje simptoma, također nije rješenje. Dijete koje je vrlo energično, i ima poteškoća sa fokusiranjem , uglavnom je frustrirano i nesretno i može mu pomoći alternativni terapeut. Meditacija je dokazano efektivna, pomaže djeci da postanu više pažljiva, što počinje sa sposobnošću djeteta da započne fokusom na sebe. Meditacija je vrijeme u kojem djeca istražuju svoj unutrašnji svijet. Djeca su fascinirana oblacima na nebu i pričama na televiziji; no, najviše su očarana svojim vlastitim mislima.

Mnogi odrasli imaju poteškoća sa otvaranjem svog uma da vide vizualne slike korisne u meditaciji. Djeca, s druge strane, prirodno su vizualna i lako zadržavaju i istražuju svoje unutrašnje slike. Kako sam poučavala i odrasle i djecu meditaciji, otkrila sam da su djeca bolji učenici.

Stimulacija dječjeg iskustva određuje uspjeh njihove meditacije. Svatko može postati dinamičan stimulator dječje meditacije, bilo da se radi o roditelju, učitelju ili terapeutu. Stimulator mora biti upoznat sa najvažnijim korisnim stvarima koje dijete dobiva u meditaciji - praksa i svjesnost. Kada dijete meditira, ono nešto prakticira u svojoj glavi, na taj način mu je kasnije lakše iznositi određenu radnju ili osjećaj. Meditacija također donosi u svijest misli kojih su djeca nesvjesna tokom normalne svjesnosti.
Vježba: nešto što radimo kako bismo se kasnije bolje osjećali

Kada vježbamo proces u našem umu, sposobni smo uspješno ponavljati taj proces u stvarnom svijetu. Jednostavno rečeno, radimo nešto u našim glavama kako bismo se kasnije bolje osjećali. Ovo je slično kao dok vježbamo naše tijelo u dvorani. Mi jačamo naše bicepse, tako da bismo kasnije mogli podignuti tešku kutiju. Slično, tijekom meditacije Ashley vježba kako da otpusti ljutnju iz svog tijela. Tako joj je, nakon meditacije, lakše otpustiti ljutnju kada se nađe u konfliktnoj situaciji.

Najidealnija vježba meditacije donosi smirenost i fokus djetetu. Te su meditacije prilično prizemljavajuće, što djetetu donosi balans sa prirodnim ritmovima zemlje, što rezultira psihičkom stabilnosti i emocionalnim olakšanjem. Dijete može vježbati ove meditacije apsolutno svugdje, čak i u svojoj učionici ako se počne osjećati frustrirano ili rastrojeno.

Primjerice, meditacija “Pospani oblak” pomaže nemirnom djetetu da dovede pospane misli u svoj unutarnji um sve dok ne zaspi. Meditacija &8220;Cvijet&8221; uči djecu kako da se otvore poput cvijeta omogućavajući na taj način oslobađanje od specifičnih strahova i dopuštajući novim iskustvima da uđu.
Svjesnost: vidjeti misli koje su skrivene duboko u našem umu.

Meditacija je također korisna za dovođenje u svijest podsvjesne misli. Na primjer, Keith prakticira meditaciju otpuštanja tokom koje se pojavljuje slika zastrašujuće filmske scene. Kada to podijeli sa stimulatorom meditacije, ovaj tada uči da je scena uzrok straha kojeg u posljednje vrijeme ekspresira. Ovakva svjesnost izaziva razgovor o sceni i zajedno sa više meditacije donosi mir djetetu. Efektna meditacija svjesnosti je meditacija &8220;Vremenski stroj&8221;. Djeca su sposobna putovati kroz vrijeme u budućnost, dajući uvid stimulatoru meditacije u način dječjeg pogleda na njegovu budućnost i budućnost svijeta. Idući primjer je meditacija &8220;Stablo&8221; tokom koje dijete vidi stablo sa tužnim i veselim plodovima. Ono njeguje svoje tužne plodove na poseban način i postupno i dijete i stimulator meditacije bolje razumiju što treba poduzeti, kako bi se pomoglo djetetu sa njegovom tugom.
Početak

Meditacija je relativno velika riječ za većinu djece. Ova riječ ponekad odraslima zastranjuje koncept i to može stimulatoru meditacije biti zastrašujuće. No, ova velika riječ označava nešto vrlo jednostavno. Štoviše, nema krivog i pravog odgovora što se tiče značenja meditacije. Ja je definiram kao – mirno sjedenje uglavnom zatvorenih očiju i razmišljanje o nečem svrhovitom, suprotno od sanjarenja. Prije nego započnete meditaciju, zamolite dijete da zatvori oči i da razmišlja o tome kako izgleda spavaća soba. Kada otvori svoje oči upitajte dijete – ako su ti bile zatvorene oči dok si gledao sliku svoje spavaće sobe, onda, kako si mogao vidjeti sliku? Izvođenje ove male vježbe i sudjelovanje u diskusiji o istoj, trebalo bi umanjiti bilo kakve strahove vezane za nemogućnost meditacije. Sljedeće, objasnite djetetu kako ljudi obično namjeste svoje tijelo tokom meditacije. Zatim objasnite kako je svaki položaj, dobar položaj sve dok je udoban. Može meditirati tako da sjedi na stolcu, leži, ili sjedi prekriženih nogu na podu. Objasnite djetetu da je najbolje da ima zatvorene oči i možda će mu biti lakše ako stavi ruke preko očiju da si pomogne da mu budu zatvorene oči. Podsjetite dijete da može meditirati svugdje. U stvari, može meditirati nekoliko minuta u školskoj učionici bez da itko zna što radi. Čak može meditirati i otvorenih očiju ako je djetetu draže.

Sljedeća meditacija pomaže djetetu da poveže svoje muške i ženske energije; stoga, ja upućujem na žensku energiju kao na slušatelja i na mušku energiju kao na činitelja. Nakon stimuliranja kratke vježbe gore opisane, i prije započinjanja Slušatelj-Činitelj meditacije, diskutirajte o našim različitim dijelovima kao: dio koji se voli zabavljati, dio koji voli biti tužan, dio koji voli biti glasan, i dio koji voli biti tih. Meditacija Slušatelj - Činitelj upoznaje dijete sa dijelovima njega samog koji vole slušati. To ne mora neophodno biti aspekt koji sluša mamu i tatu, no dio koji sluša njega samog. Kako bi bolje demonstrirali ovaj koncept, postavite neku stvar ispred djeteta. Plišana životinjica ili neka biljka bili bi izvrstan izbor, sve dok je nešto sa čime dijete može komunicirati. Zamolite dijete da zatvori svoje oči i postavi plišanoj životinjici neko pitanje. &8220;Kako se danas osjeća Teddy?&8221;, kada je čuo odgovor, razgovarajte o tome što je čuo da na taj način shvati što znači - slušatelj. Ova meditacija također upoznaje dijete sa dijelovima njega samog koji vole raditi neke radnje kao što su: šetnja, pričanje, vikanje, grljenje. Meditacija &8220;Slušatelj - činitelj&8221; ohrabruje vrlo bojažljivo dijete da postane samopouzdanije da se ponaša u skladu sa svojim unutrašnjim glasom i pomaže vrlo aktivnom djetetu da sluša svoj unutrašnji glas što je suprotno od nesvjesnog reagiranja.
Meditacija
Povedite dijete na ovo fascinantno putovanje.

Zatvori svoje oči. Možeš staviti ruke na njih ako ti je lakše. Duboko udahni. Sada, dok izdišeš osjeti kako ti se tijelo opušta. Udahnut ćemo još dva puta. Duboko udahni i dok izdišeš osjeti kao ti se opuštaju noge. Duboko udahni i dok izdišeš opusti svoje ruke i vrat.

Sada te molim da se zamisliš na svojem najdražem mjestu. Nije bitno gdje si, sve dok uživaš biti tamo. Sada želim da se igraš sa dijelom sebe koji je Slušatelj. Možeš vidjeti ovaj dio sebe u obliku neke životinje ili nekog posebnog lika ili čak tvoj Slušatelj može biti isti kao ti, poput tvog blizanca. Dok si tamo sa Slušateljem, upitaj ga što mu je potrebno da bi bio sretan. (Pauza) Što ti je tvoj Slušatelj rekao? Želiš li nešto reći svom Slušatelju?

Sada, želim da vidiš dio sebe koji je Činitelj kako se igra sa tobom i dijelom koji je Slušatelj. Tvoj Činitelj, može biti neka životinja ili neki lik, ili može izgledati isto poput tebe. Dok si sa Činiteljem , upitaj ga što mu je potrebno da bi bio sretan. (Pauza) Što je rekao Činitelj? Ima li nešto što bi želio reći Činitelju?

Tvoji Slušatelj i Činitelj imaju poklone za tebe. Gledaj kako ti Slušatelj daje poklon. Ako je zamotan, odmotaj ga i pogledaj što ti je poklonio. Sada gledaj kako ti Činitelj daje poklon. Ako je zamotan, odmotaj ga i pogledaj što ti je poklonio. Daj svojima Slušatelju i Činitelju veliki zagrljaj i zahvali im što su bili danas sa tobom u tvojoj meditaciji.

Kada si završio razgovor sa svojima Slušateljem i Činiteljem, kreni dalje i otvori oči.
Aktivnosti koje slijede

Diskutiranje o tome što je dijete doživjelo tokom meditacije je važno kao i sama meditacija. Nakon meditacije, postavite djetetu jedno ili više od sljedećih pitanja i pomozite mu da shvati što je simbolizirala njegova meditacija. Što je rekao tvoj Slušatelj da mu je potrebno kako bi bio sretan? Što je rekao tvoj Činitelj da mu je potrebno kako bi bio sretan? Koje su ti poklone poklonili? Znaš li zašto su ti poklonili te poklone?

Likovni, pisanje i glazba su efektni načini koji djetetu pomažu integrirati meditaciju u svoj svijet. Rad na likovnom projektu pomaže djetetu da zadrži sjećanje na meditaciju u svojoj svijesti još neko vrijeme dok se osvrće na svoje iskustvo. Dodatni &8220;ahha&8221; - efekti mogu se pojaviti tokom ovog procesa. Pisanje i glazbene aktivnosti, donose od prilike iste pozitivne rezultate.

U aktivnosti koja slijedi likovnim projektom za Slušatelj- Činitelj meditaciju, neka dijete izradi lutke Slušatelji i Činitelja. One se mogu napraviti od papirnatih vrećica ili čarapa. Dijete može zalijepiti dijelove na svoje lutke čarape ili nacrtati na papirnate vrećice. Zapamtite, likovni projekti mogu biti jednostavni poput crtanja slike nečeg što je dijete doživjelo tokom meditacije.

Sarah Wood, bivša školska učiteljica i hipnoterapeut ističe dobrobit za cijelu obitelj kod poučavanja djece jednostavnim meditacijskim tehnikama. Meditacija je pustolovina koju bi zavoljelo svako dijete. Za više informacija, posjetite Indigo Network

Autor: Sarah Wood